Traditie ontmoet innovatie.

Ervaar hoe een traditie werd geboren uit baanbrekende innovaties en visies.

1877

Het begin van een succesverhaal.

“Zichtbeperkingen zijn geen ziekte” Samen met zijn broer Michael sticht Josef Rodenstock het bedrijf: ‘Optische Werke G. Rodenstock in Wurzburg. Vanaf 1878 verkocht Josef zijn zelf ontworpen meetinstrumenten, glazen en monturen.

1880

Pionier in het zien.

De eerste bril die Josef Rodenstock aan de wereld presenteert is de zogeheten “diafragma lens”, die vervolgens meteen een groot verkoopsucces wordt. Talrijke octrooien volgden. Nog steeds worden, in tegenstelling tot glazen van andere retailers, de glazen van Rodenstock naar ieders individuele wensen aangepast.

1899

INNOVATIEVE TECHNOLOGIEËN VOOR DE EEUW-WISSELING.

Rodenstock produceert het eerste zonneglas op individuele sterkte met UV-bescherming. Bovendien presenteert het bedrijf de eerste bifocale glazen met ingelegd leesdeel. In het product portofolio zitten zowel randloze brillen, pince nez en monocles, als monturen gemaakt van staal, nikkel, doublé en andere materialen.

1920

Golden twenties voor Rodenstock.

Na de Eerste Wereldoorlog herstelt Rodenstock sneller van de economische crisis dan andere optiekbedrijven. Productiemiddelen worden verbeterd, technisch en wetenschappelijk werk wordt geperfectioneerd en de verkoopactiviteiten worden uitgebreid. Ondanks de onrustige jaren twintig, gaat Rodenstock vooruit met haar technische innovaties en registreert een groot aantal baanbrekende patenten. Op dat moment worden er ook toneel/opera brillen verkocht onder de naam Alson en Eldis.

1959

Internationale sterren maken reclame voor Rodenstock.

Rodenstock is de eerste fabrikant in de optiekindustrie die internationale filmsterren als ambassadeurs van het merk voor zich weet te winnen om de trendy monturen te promoten. De gezichten van Hildegard Knef, Brigitte Bardot en Gina Lollobrigida zijn te vinden in tal van tijdschriften in 1959.

1963

EEN LEGENDE. TOEN EN NU.

De rocco brillen stellen een nieuwe norm voor wat betreft design en Hollywood sterren zijn ook onder de indruk. In 2014 wordt de terugkeer gevierd van deze iconische brillen met de nieuwe rocco by Rodenstock collectie.

1968

Pionier en voorbeeld voor glazen in Europa.

Rodenstock bereikt een nieuwe mijlpaal en presenteert de eerste meekleurende (fotochromie) glazen in Europa. Talrijke andere innovaties volgen, waaronder de eerste modellen waarvan de glazen worden gedragen door een onzichtbare nylondraad.

1975

Eindeloze betrouwbaarheid.

De Duits-Oostenrijkse Kangchenjunga expeditie in de Himalaya vond plaats met Rodenstock zonnebrillen en gletsjerbrillen. Kortom: Top technologie, zelfs voor de meest extreme omstandigheden.

1991

Het gezicht van het merk.

Rodenstock introduceert een kenmerkende “R” als logo en handelsmerk, waardoor een duidelijk beeld ontstaat bij haar filosofie: brillen moeten de persoonlijkheid van de drager benadrukken. Voor dit doel worden de collecties bewerkt volgens diverse designaspecten. Tot op de dag van vandaag zijn de modellen van Rodenstock innovatief, licht en functioneel.

2011

REVOLUTIE VAN MULTIFOCALE GLAZEN TECHNOLOGIE.

Rodenstock creëert een echte innovatie met de ooglens technologie (EyeLT®): dankzij de Impression® glazen en de DNEye® technologie, kunnen brildragers 100% van hun eigen gezichtsvermogen benutten.

2015

Veilig naar succes.

Rodenstock lanceert een nieuwe generatie sportbrillen: ProAct®. Deze sportbril is verkrijgbaar met een glas tot +/- 8 dioptrie en belooft optimaal zicht – voor verbeterde veiligheid en prestaties en nog veel meer plezier!

2017

Het meesterwerk in het goud.

Om het 140-jarig bestaan te vieren, lanceert Rodenstock “het perfecte montuur” – geïnspireerd door tientallen jaren van innovatie. Met deze exclusieve brillen (limited edition) ervaren klanten perfecte momenten van het zicht.

1999

HOW WE SEE THE WORLD

Het bedrijf en het merk Rodenstock hebben veel meer innovatieve en spannende gebeurtenissen in hun 140-jarige geschiedenis beleefd. Als u geïnteresseerd bent, kunt u een kijkje nemen in het boek: ‘HOW WE SEE THE WORLD“ van Rodenstock en de uitgeverij teNeues, dit boek is speciaal uitgegeven voor het 140-jarig bestaan.

BESTELLEN